Deklaracja dostępności
Informacje ogólne
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Stop Powodzi.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treść niedostępna
Strona internetowa zawiera materiały wideo oraz inne materiały graficzne nie posiadają transkrypcji oraz opisów.
Nie udało się uniknąć zamieszczania informacji jedynie w sposób graficzny.
Strona posiada ruchome banery.
Niektóre materiały nie są dostępne cyfrowo.
Niektóre linki otwierają się w nowych oknach przeglądarki.
Nie jest możliwa samodzielna zmiana odstępu między wierszami, akapitami, słowami i literami.
Mogą się zdarzyć sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu: cel linku nie jest odpowiednio określony, załączniki nie posiadają informacji na temat wielkości i formatu pliku, grafiki nie zawierają tekstów alternatywnych oraz wersji tekstowej.
Wyłączenia
Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Część filmów została opublikowana przed 2019 r.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Roman Wróbel, koordynator.dostepnosci@wody.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 669986513. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
– zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
– zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
– wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
– dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
– wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
– wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, nastąpi najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Siedziba Wód Polskich znajduje się w Warszawie w budynku przy ul. Tytusa Chałubińskiego 8. Budynek znajduje się przy skrzyżowaniu głównych ulic Warszawy – Chałubińskiego i Al. Jerozolimskich, w bezpośredniej bliskości Dworca Centralnego. Jest bardzo dobrze skomunikowany z lotniskiem. W pobliżu przebiega wiele tras autobusowych, tramwajowych oraz dwie linie metra. Przystanki komunikacji zbiorowej w pobliżu budynku: Dworzec Centralny 01, 02, 05, 07, 08, 09, 10, Warszawa Śródmieście WKD. Na parkingu przed budynkiem znajdują się cztery miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych.
Wody Polskie zajmują piętra 34 do 40 oraz 44 do 45. Departamenty znajdują się na następujących piętrach:
Piętro 34 – Departament Ochrony przed Powodzią i Suszą oraz Departament Zamówień Publicznych;
Piętro 35 – Departament Organizacyjny;
Piętro 36 – Departament Kontroli i Audytu Wewnętrznego oraz Departament Organizacyjny;
Piętro 37 – Biuro Prezesa oraz Departament Komunikacji i Edukacji Wodnej;
Piętro 38 – Departament Komunikacji i Edukacji Wodnej oraz Departament Gospodarki Wodno-Ściekowej i Departament Zarządzania Środowiskiem Wodnym;
Piętro 39 – Departament Inwestycji i Renaturyzacji;
Piętro 40 – Departament Informatyki i Cyfryzacji oraz Departament Prawny;
Piętro 44 – Departament Korzystania z Wód oraz Departament Finansowo-Księgowy;
Piętro 45 – Departament Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz Departament Usług Wodnych.
Na każdym piętrze jest toaleta dla osób niepełnosprawnych.
Wejście główne do budynku składa się z głównych drzwi obrotowych oraz licznych bocznych drzwi zwykłych. Przez wejście obrotowe można przejechać wózkiem, a dla ułatwienia należy wcisnąć przycisk spowalniający obracanie się drzwi. Przy drzwiach wejściowych po lewej stronie od strony ul. Chałubińskiego 8 znajduje się domofon, aby poinformować pracownika recepcji o oczekującej na wejście do budynku osobie z niepełnosprawnością.
Aby wejść do właściwych części biurowych należy przejść przez obszar recepcji i ochrony. Pracownicy recepcji budynku odnotowują kto przychodzi i otwierają specjalne bramki, aby umożliwić przejście lub przejazd dalej.
W budynku używane są windy. Wszędzie można się dostać z ich pomocą. Cześć wind jest obsługiwana nisko umiejscowionym panelem zewnętrznym, cześć wind ma panele wewnętrzne. Schody istnieją jako przejście awaryjne i ewakuacyjne. Korytarze są szerokie, nie należy spodziewać się kłopotów w związku z poruszaniem się po nich wózkiem.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Aplikacja mobilna
Informatyczny System Osłony Kraju dla Android
Informatyczny System Osłony Kraju dla IOS
Informacje dodatkowe
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie ma w planach ogłoszenie nowego postępowania na budowę strony www, co jest powodem zaniechania aktualizacji obecnej strony pod wymogi WCAG.